برپایی چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت طلاب در مشهد با حضور طلاب داخلی و خارجی :: محبان الحجه مشهد

هیئت قرآنی و اهل بیتی

محبان الحجه مشهد

با ۳۷ سال سابقه فعالیت در مشهد

برپایی چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت طلاب در مشهد با حضور طلاب داخلی و خارجی

  • ۴۰۱
معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: در چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت طلاب بیش از ۲۲ هزار نفر از خانواده‌های طلاب و روحانیون شرکت کردند.حجت‌الاسلام والمسلمین احسان علاییان، امروز دوم اسفند در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره قرآن و عترت طلاب در مجتمع آفتاب ولایت مشهد خطاب به خانواده‌های طلاب، بیان کرد: نگاه قرآنی شما قرآنیان به ما کمک خواهد کرد تا گام‌های مؤثرتری در این راستا برداریم و میزان اثرگذاری بیشتری در این خصوص داشته باشیم لذا تلاش داریم، بحث خانواده را در این مهم محوری ببینیم و نقش خانواده‌ها را پررنگ‌تر کنیم.

وی در خصوص جزئیات جشنواره، افزود: برگزاری جشنواره از مردادماه آغاز و به تفکیک بخش خواهران جشنواره با مدیریت حوزه علمیه خواهران، بخش بین‌الملل با مدیریت جامعة‌المصطفی و بخش اهل‌سنت زیر نظر شورای مدارس علمیه اهل‌ سنت اجرا و در مجموع این جشنواره در سه بخش آموزش، مسابقات و محافل برگزار شد. 

معاون معیشت و خانواده طلاب مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونا، بستر آموزش مجازی برای بخش آموزش و مسابقات فراهم شد و با تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان دارالقرآن و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منعقد شد، سازمان دارالقرآن متولی بخش آموزش شد و آموزش لازم از طریق فضای مجازی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، سبک زندگی، پرسمان قرآنی، قصه‌های قرآنی، تفسیر آسان و عفاف و حجاب و صحت قرائت نماز به مخاطبان ارائه شد.

معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه عنوان کرد: با توجه به اینکه خانواده‌های طلاب به عنوان خانواده الگو مطرح هستند، لذا این طرح در راستای نقش محوری خانواده طلاب و برای تقویت و به‌روز شدن اطلاعات قرآنی خانواده‌های طلاب اجرایی شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استقبال مناسبی از سوی خانواده‌های طلاب با توجه به اطلاعات نسبی آنان در خصوص قرآن به ویژه در بخش مسابقات صورت گرفت.

علاییان بیان کرد: سال گذشته و در سومین دوره جشنواره حدود ۱۷ هزار نفر شرکت کردند و در سال جاری این آمار به حدود ۲۲ هزار نفر رسید که به تفکیک شامل ۷۰۰۰ طلبه خواهر و فرزندانشان، ۹۰۰۰ نفر از همسر و فرزندان طلاب، ۲۵۰۰ نفر از فرزندان و همسران طلاب اهل‌ سنت و حدود ۴۰۰۰ نفر هم از همسر و فرزندان طلاب غیرایرانی در این دوره شرکت داشتند.

معاون معیشت و خانواده طلاب مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در هر رشته از سه نفر برتر تجلیل خواهد شد، اظهار کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره قرار بود همزمان با ماه ربیع‌الاول و روز میلاد با سعادت پیامبر(ص) برگزار شود، اما با توجه به استقبال متسابقان مهلت شرکت در جشنواره تمدید و اختتامیه به زمان فعلی ماکول شد.

علاییان بیان کرد: مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، کتابخوانی و نقاشی ویژه کودکان برگزار و تا سطح استانی، به صورت غیرحضوری بود و در مرحله نهایی استانی و کشوری به صورت محدود به شکل حضوری برگزار شد.

معاون معیشت و خانواده طلاب مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اضافه کرد: این دوره از جشنواره در ۳۰ رشته و به صورت حضوری و مجازی برگزار و داوری‌ها صورت گرفت همچنین در سال جاری به بخش کودک و نوجوان نیز ورود کردیم. محافل قرآنی هم به عنوان بخش دیگر جشنواره مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

معاون معیشت و خانواده طلاب مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در پایان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبال خانواده‌های طلاب از شرکت در این جشنواره در سال آینده حدود ۷۰ هزار نفر شرکت کنند و تلاش داریم برنامه‌های مختلفی را برای این افراد داشته باشیم.

انتهای پیام

>>> مشاهده گزارش تصویری ...

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اندیشکده بین المللی فرهیخت حامی وبگاه