شهردار مشهد: جلسات خانگی قرآن و آموزش‌های استاد شاگردی احیا شود و با تمام توان از این جلسات حمایت خواهیم کرد :: محبان الحجه مشهد

هیئت قرآنی و اهل بیتی

محبان الحجه مشهد

با ۳۷ سال سابقه فعالیت در مشهد

شهردار مشهد: جلسات خانگی قرآن و آموزش‌های استاد شاگردی احیا شود و با تمام توان از این جلسات حمایت خواهیم کرد

  • ۹۸۳

شهردار مشهد در دیدار با جامعه قاریان مشهد تاکید کرد: حمایت قاطع از توسعه فرهنگ قرآنی در شهر/ جلسات خانگی قرآن و آموزش‌های استاد شاگردی احیا شود/ شهردار مشهد ضمن اشاره به تاثیرگذاری جلسات خانگی آموزش و تلاوت قرآن و مباحث استاد شاگردی، گفت: شهرداری با تمام توان از گسترش این جلسات و توسعه فرهنگ قرآنی در شهر حمایت خواهد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، "سید عبدالله ارجائی" در نشست با هیئت مدیره و جمعی از اعضای جامعه قاریان مشهد، افزود: معتقدم که جلسات قرآن خانگی بر تربیت اجتماعی بسیار تاثیرگذار است و بر همین اساس به دنبال رونق دوباره این جلسات در نقاط مختلف شهر هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش سینه به سینه و محفلی قرآن باید ادامه‌دار بوده و تقویت شود، اظهار کرد: در این مسیر و رونق دوباره جلسات و محافل قرآن خانگی، جامعه قاریان مشهد می‌توانند بسیار تاثیر‌گذار باشند و ما نیز از این کار حمایت خواهیم کرد.

شهردار مشهد تصریح کرد: برای تحقق این هدف ظرف مدت یک ماه طرح و برنامه‌ای از سوی جامعه قاریان مشهد تدوین و به کمک سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری عملیاتی شود و در جلساتی که هرسه ماه تشکیل خواهد شد میزان پیشرفت و اقدامات انجام شده به صورت محسوس و قابل سنجش بررسی شود.

ارجائی ضمن اشاره به اینکه در امور تربیتی و فرهنگی به ویژه در حوزه جوانان باید از مباحث قرآنی به عنوان محتوا بهره گرفت، خاطرنشان کرد: معاونت و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری با کمک جامعه قاریان قرآن مشهد دراین راستا برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: در مسیر تحقق و گسترش فرهنگ قرآنی در شهر مشهد فرهنگسرای قرآن و عترت باید به صورت جدی فعال شده و جلسات آموزش قرآن به سبک استاد شاگردی احیاء شود تا در کنار علوم و فنون قرآنی مباحث تربیتی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد.

شهردار مشهد با بیان اینکه باید برنامه‌ای برای مشهد قرآنی 1420 طراحی و عملیاتی شود، افزود: جامعه قاریان مشهد و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تحقق این هدف را مورد توجه ویژه قرار دهند.

ارجائی گفت: اکنون برای تبیین و گسترش فرهنگ قرآنی در مناطق مختلف شهر به سفرای قرآنی نیاز داریم که جامعه قاریان مشهد باید در این زمینه فعال شده و شهرداری نیزدر این مسیر حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد در مجموع از گسترش و توسعه فرهنگ قرآنی در شهر به ویژه احیای جلسات و محافل قرآنی خانگی، تمام قد حمایت می‌کند. در این نشست اعضای هیئت مدیره و اساتید قرآنی جامعه قاریان مشهد دغدغه‌های قرآنی خود را به شهردار مشهد بیان کردند.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اندیشکده بین المللی فرهیخت حامی وبگاه