بیانیه ی «هیئت قرآنی و اهل بیتی محبان الحجه مشهد» در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک :: محبان الحجه مشهد

هیئت قرآنی و اهل بیتی

محبان الحجه مشهد

با ۳۹ سال سابقه فعالیت در مشهد

بیانیه ی «هیئت قرآنی و اهل بیتی محبان الحجه مشهد» در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک

  • ۳۸۱

بسم الله الرحمن الرحیم

«هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَلَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ»

«هیئت قرآنی و اهل بیتی محبان الحجه مشهد»، اقدام موهن و اهانت آمیز هتک حرمت به ساحت قدسی قرآن کریم از سوی تنی چند از دین ستیزان معاند و ملهد را قویاً و شدیداً محکوم کرده، از تمام مسلمانان جهان، به ویژه دولت ها و ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان، جوامع، گروه‌ها، نخبگان و شخصیت‌های اثرگذار مسلمان و غیرمسلمان در تمامی دنیا، خصوصاً در کشورهای غربی می خواهیم در مقابل اقدام خصمانه دولت سوئد و اخیراً هم دانمارک عکس‌العمل نشان دهند تا چنین گستاخی‌های کفرآمیز، پاسخ سنگین امت اسلامی را در پی داشته باشد.

خبر تکمیلی اول: بیانیه موسسات قرآن و عترت خراسان رضوی در واکنش به هتک حرمت به کلام‌الله مجید

جامعه قرآنی و موسسات قرآن و عترت و مدیران جلسات قرآن خراسان رضوی و مشهد با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت به قرآن را محکوم کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

متأسفانه برخی کشورهای اروپایی همچون گذشته به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست عناصر افراط‌گرا و تندرو را در مسیر نفرت‌پراکنی علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی باز می‌گذارند و علی‌رغم شعارهای زیبای حقوق بشری، اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی را در جوامع خود نهادینه می‌کنند.

چنین رفتارهای اهانت‌آمیزی بارها در طول سال‌های اخیر در کشورهای مختلف رخ داده اما نکته قابل توجه این است که این بار با مجوز رسمی پلیس سوئد و دانمارک با ادعای آزادی بیان انجام شده است.

ترغیب به خشونت و نفرت‌پراکنی هیچ نسبتی با آزادی بیان ندارد؛ جامعه جهانی به‌ ویژه مسلمانان و دوستداران قرآن عزیز باید با یک‌صدا در مقابل اقدامات موهن کشورهای مد نظر که دم از حقوق بشر می‌زنند، بایستند.

جامعه قرآنی و موسسات قرآن و عترت و مدیران جلسات قرآن خراسان رضوی و مشهد از کنار بارگاه ملکوتی علی ابن موسی ‌لرضا(ع)، ضمن ابراز تنفر و انزجار از این اقدامات نابخردانه، هتک حرمت به مقدسات دینی مسلمانان و سوزاندن قرآن کریم در شهر استکهلم سوئد را قویا محکوم می‌کند و تکرار هتک حرمت به کتاب آسمانی بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان را مصداق بارزی از نفرت‌پراکنی و ترویج خشونت علیه تمام مسلمانان و پیروان مکاتب الهی می‌داند و از کشورهای اسلامی می‌خواهد کشور سوئد را به هر طریق ممکن تحریم کنند.

کَتَبَ ٱللَّهُ لَأَغۡلِبَنَّ أَنَا۠ وَرُسُلِیٓۚ إِنَّ ٱللَّهَ قَوِیٌّ عَزِیزٞ؛ خدا مقرر کرده است که قطعا، من و پیامبرانم پیروز خواهیم شد زیرا خدا توانمندِ پیروزمند است.

خبر تکمیلی دوم: صدور بیانه مشترک تولیت‌های آستان‌های مقدس در هتک حرمت قرآن کریم 

تولیت‌های آستان‌های مقدس کشور با صدور بیانیه‌ای مشترک، اقدام اهانت آمیز هتک حرمت قرآن کریم و ستیز سازمان یافته علیه ادیان الهی را محکوم کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَلَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ»

بار دیگر در قرقگاه شیطان و در سایه‌ی شوم حمایت استکبار جهانی و در ادامه ستیز سازمان‌یافته و هدفمند با ادیان الهی، گناه نابخشودنی اهانت به ساحت مقدس‌ترین کتاب آسمانی با مجوز رسمی کشور سوئد تکرار شد.

توهین به مقدسات دینی و اِعمال رفتارها و مقررات اهانت‌آمیز، در تمام ادیان الهی امری مذموم و غیرقابل تحمل است. ارزش‌های دینی که برخاسته از فطرت الهی و نجات‌بخش بشریت است، همیشه باید مصون از اهانت و دست‌اندازی باقی بماند و تعرض به قرآن کریم، جنایتی است که به موجب آن، به آزادی و حق تفکر و ایمان تجاوز می‌شود و این مسئله، طرف‌های مسئول در کشورهای شاهد این تعرضات را در وضعیت سختی قرار می‌دهد که کاملاً با تعهدات آن‌ها دربرابر آزادی تفکر و ایمان در تعارض، و خارج از قوانین و لوایحی است که آزادی انسان را در ایمان تضمین می‌کند و به حقوق آن احترام می‌گذارد.

این عمل جنون‌آمیز و گستاخانه‌ که در نهایت سفاهت است، در حالی رخ داد که این روزها مسلمانان در حال انجام مناسک حج و بزرگداشت شعائر دینی و اسلامی هستند. مسلمانانی که گرداگرد کعبه طواف و نام خدا را بر زبان جاری می‌کنند، بیزاری و نفرت خود را از اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم ابراز می‌دارند.

تولیت های آستان های مقدس و بقاع متبرک ایران اسلامی ضمن محکومیت اهانت به قرآن کریم در سوئد، همگام با جهان اسلام، هرگونه تعرض به کتاب مقدس مسلمانان جهان و نیز مجوز صدور چنین اقداماتی را تحمل نمی‌کند؛ چراکه توهین به قرآن کریم، توهین به همه ادیان الهی و توهین به انسانیت و همه ارزش‌های الهی‌ است و جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت.

در پایان از تمام مسلمانان جهان، به ویژه دولت ها و ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان، جوامع، گروه‌ها، نخبگان و شخصیت‌های اثرگذار مسلمان و غیرمسلمان در تمامی دنیا، خصوصاً در کشورهای غربی می خواهیم در مقابل اقدام خصمانه دولت سوئد عکس‌العمل نشان دهند تا چنین گستاخی‌های کفرآمیز، پاسخ سنگین امت اسلامی را در پی داشته باشد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی