فراخوان تشکل های بسیجی مشهد برای برپایی تجمع اعتراضی محکومیت توهین به قرآن در دانمارک و سوئد مقابل دفتر سازمان ملل متحد مشهد :: محبان الحجه مشهد

هیئت قرآنی و اهل بیتی

محبان الحجه مشهد

با ۳۷ سال سابقه فعالیت در مشهد

فراخوان تشکل های بسیجی مشهد برای برپایی تجمع اعتراضی محکومیت توهین به قرآن در دانمارک و سوئد مقابل دفتر سازمان ملل متحد مشهد

  • ۳۸۷

هسته بین الملل بسیج دانشجویی خراسان رضوی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در بیانیه‌های جداگانه‌ای نسبت به توهین به ساحت مقدس قرآن کریم در دانمارک و سوئد واکنش نشان داد و خواستار برخورد مجامع بین‌المللی با توهین‌کنندگان شد. به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، هسته بین الملل بسیج دانشجویی خراسان رضوی در واکنش به هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که این قبیل اتفاقات تحریک غیرت دینی مسلمانان جهان را به دنبال خواهد داشت.

آماده/// دانشجویان مشهدی در اعتراض به اهانت برخی سوئدی‌ها به قرآن تجمع می‌کنند

در این بیانیه آمده است:

ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده است: «هر کس حق دارد که از آزادی فکر، وجدان و مذهب بهره‌مند شود. این حق متضمن آزادی تغییر مذهب یا عقیده و هم‌چنین متضمن آزادی اظهار عقیده و ایمان است و نیز شامل تعلیمات مذهبی و اجرای مراسم دینی است. هر کس می‌تواند از این حقوق، منفرداً یا مجتمعاً، به طور خصوصی یا به طور عمومی برخوردار باشد.»

آزادی عقیده و احترام به آن وظیفه شهروندی و وظیفه انسانی تک تک انسان‌های کره خاکی است و حاکمیت کشور‌های جهان وظیفه نظارت و نظم بخشی به آن را دارند نه اینکه با تحریک کردن یک مشت افراطی به جنگ علیه مسلمانان حرکت کنند، مسئولین سوئدی با کمک به افراط گرایان باعث هرج و مرج در این کشور شده اند و به قوانین داخلی و همچنین به قوانین بین المللی توجهی ندارند، افراط‌گرایان سوئدی ضمن زیر پا گذاشتن قانون و بدون در نظر گرفتن احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان و مسلمانان سوئد که بخش قابل توجهی از جامعه این کشور را تشکیل می‌دهند دست به آتش زدن قرآن کریم زده اند. این حرکت باعث برافروخته شدن غیرت دینی دانشجویان و مسلمانان ایران و جهان شده، به همین منظور اولا به مسئولین سوئدی اخطار میدهیم تا از تکرار این واقعه جلوگیری کنند، زیرا باعث بوجود آمدن اتفاقات ناگوار و برهم خوردن نظم عمومی جامعه سوئد خواهد شد ثانیا به جناب آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل وظیفه اش را یادآور میشویم و همچنین تذکر میدهیم این قبیل اتفاقات یعنی تحریک غیرت دینی مسلمانان جهان یعنی آتش زیر خاکستر، پس قبل از وقوع آتش عملی را برای جلوگیری از آن انجام دهید.

هسته بین الملل بسیج دانشجویی خراسان رضوی ضمن محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم به آقای گوترش تاکید میکنیم تا هرچه زودتر پیگیری و جلوگیری این واقعه را در دستور کار خود قرار دهد.

 همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در بیانیه‌ای نسبت به توهین و یکی از سیاستمدان دانمارکی به ساحت مقدس قرآن کریم و سوزاندن کتاب الهی در یک محله مسلمان نشین سوئد واکنش نشان داد و خواستار برخورد جدی مجامع بین المللی با این افراد شد.

دربیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی آمده است:

در پی اهانت یکی از سیاستمداران دانمارکی به ساحت مقدس قرآن کریم و سوزاندن این کتاب الهی در یکی از محله‌های مسلمان‌نشین کشور سوئد، موجی از خشم و نفرت نسبت به این اهانت بزرگ در میان مسلمانان جهان ایجاد شده است.

بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، سکوت مجامع بین‌المللی در قبال این حرکات افراطی و اهانت به مقدسات مشترک مسلمانان را شدیدا محکوم کرده و خواستار برخورد جدی با عاملان این جنایات بزرگ است.


در همین زمینه بخوانید:

سومین شب ناآرامی در سوئد به علت به آتش کشیدن قرآن

در پی آتش زدن قرآن توسط یک گروه راست افراطی ضداسلامی در سوئد، این کشور شب گذشته شاهد سومین شب از ناآرامی‌ها و آشوب بوده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، پلیس گزارش کرده که حدود ۱۰۰ تن از افراد جوان شروع به پرتاب سنگ کرده‌ و ماشین‌ها و لاستیک‌ها را در شهر "لاندسکرونا" به آتش کشیده‌اند. در درگیری‌های روزهای گذشته ۱۲ افسر پلیس مجروح شده و چهار خودرو پلیس نیز به آتش کشیده شده‌ است. درگیری‌های چند روز گذشته همچنین در شهرهایی چون استکهلم و همچنین لینکوپینگ، نورکوپینگ و همه مکان‌هایی که حزب "استریم کورس دانمارک" فراخوان داده بود، مشاهده شده است.

«کیم هیلد»، سخنگوی پلیس در جنوب سوئد می‌گوید، قصد ندارد مجوز تظاهرات برنامه‌ریزی شده احزاب راست در شهر لاندسکرونا در جنوب این کشور را لغو کند چرا که به باور او آستانه تحمل در این کشور بالاست و پلیس سوئد ارزش زیادی برای حق آزادی بیان قائل است.

در دو روز گذشته شورش‌ها و ناآرامی‌های گسترده‌ای در شهرهای مختلف سوئد از سوی گروه‌های راست افراطی آغاز شده است. ماجرا از آنجا آغاز شد که «راسموس پالودن»، رهبر حزب راست‌گرای افراطی دانمارک در یکی از محله‌های شهرهای جنوبی سوئد که اکثریت جمعیت آن‌ را مسلمانان تشکیل می‌دهند، قرآن را به آتش کشید. این اقدام با اعتراض گسترده مسلمانان رو به رو شده است.

پالودن که یک وکیل دانمارکی است تابعیت سوئد را نیز دارد و در سال ۲۰۱۷ حزب استریم کورس را راه‌اندازی کرد. وب‌سایت این حزب بر موضوع "مبارزه با مهاجرت و اسلام ستیزی" تاکید ویژه‌ای دارد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اندیشکده بین المللی فرهیخت حامی وبگاه