نکوداشت چهار دهه خدمات قرآنی استاد سید مجتبی سادات‌ فاطمی در مشهد برگزار شد :: محبان الحجه مشهد

هیئت قرآنی و اهل بیتی

محبان الحجه مشهد

با ۳۷ سال سابقه فعالیت در مشهد

نکوداشت چهار دهه خدمات قرآنی استاد سید مجتبی سادات‌ فاطمی در مشهد برگزار شد

  • ۵۱۵

مراسم تکریم و تجلیل چهار دهه خدمات قرآنی استاد حاج سید مجتبی سادات‌فاطمی، با حضور جمعی از قاریان برجسته، اساتید قرآنی و مسئولان استانی در مسجد کرامت مشهد برگزار شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام مهدی شجاع،مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: یکی از تأثیرگذارترین افراد در مسیر فعالیت‌های قرآنی و توسعه آن در مشهد، خانواده بزرگوار سادات فاطمی بودند که فعالیت‌های قرآنی آنان سبب رشد قاریان و جامعه قرآنی مشهد الرضا شده است.

وی افزود: بنده توفیق داشتم از سال 72، آن زمان که دانش‌آموز بودم محضر استاد سادات فاطمی را تلمذ و از حضورشان استفاده کردم.

شجاع  تصریح‌کرد: اولین سفری که با ایشان رفتم مسابقات قرآن کشور در تبریز بود. از آن موقع استاد فاطمی با اخلاص، شرافت، ایمان و انگیزه بی‌بدیل به امر تلاوت قرآن و تعلیم معارف قرآنی همت داشتند که از همین‌جا دست این استاد عزیز و بزرگوار را می‌بوسم و برای ایشان آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون دارم.

در ادامه حجت‌الاسلام مهدی شجاع، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.

در این مراسم که جمعی از قاریان و حافظان بین‌المللی، مسئولان استانی و شهردار مشهد حضور داشتند استاد حامد شاکرنژاد از قاریان برجسته بین‌المللی و از افتخارآفرینان جهان اسلام در عرصه قرآن، به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت.

در ادامه استاد مهدی حسنی از حافظان برجسته جهان اسلام، مشهور به کامپیوتر قرآن به اجرای برنامه قرآنی پرداخت. همچنین تلاوت سید محمدجوادعلمی و سینا فتحی از قاریان نوجوان مشهدی نیز از جمله برنامه‌های این محفل بود.

اهدای گل توسط نوجوانان قرآنی که مفتخر به شاگردی در محضر این استاد و پیشکسوت قرآنی برای تجلیل از زحمات استاد سادات‌فاطمی بودند از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

تشکیل ستاد تکریم و تجلیل از خادمین و مفاخر خراسان رضوی در مشهد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی سلطانی، دبیر ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمین قرآنی خراسان رضوی نیز اظهارداشت: خوشبختانه از حدود دو ماه گذشته ستادی تحت عنوان «ستاد تکریم و تجلیل از خادمین و مفاخر قرآنی خراسان رضوی» تشکیل شد که هیئت امنایی در این ستاد شکل گرفت و سپس در 13 کمیته اجرایی نیز جلسات مختلفی را با نهادهای فرهنگی استان و متولیان امر در حوزه قرآن و عترت برگزار کردیم و هر یک از متولیان نظرات و آمادگی خود را برای برگزاری این مراسم اعلام کردند.

وی گفت: ستاد تکریم و تجلیل از مفاخر قرآنی خراسان رضوی ذیل دو مؤسسه خدمات قرآنیان مشهد و شکوه رسالت نبوی قرار دارد و چند سالی است که فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند، اما طی حدود دو ماه اخیر با شکل‌گیری ستاد تکریم و تجلیل از مفاخر قرآنی استان، بناست که ادامه این فعالیت‌ها در این مؤسسه ادامه پیدا کند.

سلطانی بیان کرد: طی سال‌ها در این دو مؤسسه از بیش از 100 خادم و مفاخر عرصه قرآن و عترت استان، تجلیل شده و تاکنون نیز 2530 دقیقه برنامه ضبط شده از این تکریم‌ها و تجلیل‌ها، در آرشیو برنامه‌ها وجود دارد و در حقیقت طی 20 سالی که از عمر شوراها در کشور می‌گذرد، برای اولین‌بار در کشور است که این کار صورت خواهد گرفت.

وی افزود:در کشور تنها مجموعه‌ای که به جامعه قرآنی خدماتی را ارائه می‌دهد، دو مؤسسه خدمات قرآنیان مشهد و شکوه رسالت نبوی است و ستاد تکریم و تجلیل از خادمین و مفاخر استان نیز ستاد بی‌نظیری در کشور است که پایه‌های آن در شهر مشهدالرضا(ع) نهاده شده است.

دبیر ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمین قرآنی خراسان رضوی بیان کرد: این ستاد در ابتدای شروع کار خود لازم دانست که از یکی از مفاخر و چهره‌های قرآنی استان تجلیلی داشته باشد و پس از مشورت‌هایی که در این راستا انجام دادیم، مقرر شد که استاد حاج سیدمجتبی سادات فاطمی به عنوان اولین فردی باشد که در این ستاد مورد تکریم و تجلیل قرار می‌گیرد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اندیشکده بین المللی فرهیخت حامی وبگاه