چشم برای دیدن نداشت اما همه چشمان به او خیره مانده بود، پدیده ی ١٣ ساله در مشهد، حافظ کل قرآن به زبان عربی و انگلیسی و فوق لیسانس قرآن :: محبان الحجه مشهد

هیئت قرآنی و اهل بیتی

محبان الحجه مشهد

با ۳۹ سال سابقه فعالیت در مشهد

چشم برای دیدن نداشت اما همه چشمان به او خیره مانده بود، پدیده ی ١٣ ساله در مشهد، حافظ کل قرآن به زبان عربی و انگلیسی و فوق لیسانس قرآن

  • ۵۹

پدیده شگفت انگیز ١٣ساله روشندل مسابقات بین‌المللی قرآنی و مقام اول نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز کشور در مشهد، از موفقیت‌های خود برای پانا می‌گوید.

امیر هادی بایرامی در گفتگو با پانا گفت: «من ١٣ سال سن دارم و حافظ کل قرآن کریم، خردسال‌ترین فردی هستم که دارای مدرک تخصصی درجه ٢ معادل فوق لیسانس علوم قرآنی درسطح کشور و به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق شهرهایی نجف، کربلا به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به مسابقات امارات و همچنین به عنوان مبلغ قرآنی به پاکستان اعزام شدم.»

وی افزود: «نفر دوم مسابقات مشکات و نفر اول مسابقات امام علی(ع) و پدیده ی جشنواره‌ تلاوت های مجلسی و به عنوان برترین حافظ کشور همچنین نفر اول مسابقات بصا‌‌ئر ویژه معلولین و چندین عنوان کشوری منطقه ای، ناحیه ای دیگر در کارنامه خود دارم.»

بایرامی تمام موفقیت‌‌هایش را مدیون خدا و لطف ائمه معصومین(ع) دانسته گفت: «من تمام ثمره تمان تلاشم در زندگیم را از خداوند می‌خواهم و هیچگاه از درگاه او ناامید نشدم؛ و مرحله بعد پدر، مادرم که به راستی مهمترین نقش را در موفقیت‌هایم داشته‌اند که بدون آنها دست‌یابی من به هیج‌یک از این موقعیت‌ها ممکن نبود.»

وی افزود: «نقش اساتید و مربیان من در این مقام‌ها چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور انکار نشدنی است که از همین جا از زحمات تک تک ایشان تقدیر و تشکر می کنم.»

این پدیده روشندل قرآنی افزود: «در نهایت تلاش و پشتکار شبانه‌روزی خودم بود که سعی کردم در هر جا هستم بهترین باشم و همیشه این سخن مقام معظم رهبری را سرلوحه زندگیم قراردادم و از آن برای رسیدن به آرزوهایم استفاده کردم که ایشان فرمودند: "معلولیت محرومیت نیست" و هر کس در هر کجا و با هر شرایطی که هست میتواند به موفقیت برسد.»

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام کتاب قرآن مجید را به زبان انگلیسی مسلط هست افزود: «من به تمام دانش‌آموزان مخصوصاً دانش‌آموزان با نیازهای ویژه توصیه می‌کنم که همیشه قرآن را سرلوحه زندگی قرار دهید و در هر کاری از قرآن مدد بگیرید که بهترین راهنما است و همیشه و در همه شرایط از خداوند متعال ناامید نباشید و دست از تلاش کوشش برندارید که خداوند و ائمه معصومین(ع) در کنار ما هستند.» مشهد (پانا)

گفتنی است افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استثنایی سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های آستان قدس با حضور دانش‌آموزان نخبه قرآنی استثنایی برگزار شد.

این مسابقات از نهم تا دوازدهم تیر ماه برای دختران دانش آموز با نیازهای ویژه و پیشتر از آن برای پسران دانش آموز برگزار شد.

خبر تکمیلی: ثبت رکوردی دیگر از اعجوبه اردبیلی، امیرهادی بایرامی خردسال ترین روشندل دارای مدرک تخصصی درجه دو معادل فوق لیسانس قرآن کریم در ایران

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل؛ امیر هادی بایرامی متولد ۱۳۸۹ از سن ۴ سالگی شروع به حفظ قرآن کریم نموده و در ۸ سالگی با ثبت رکورد ملی به عنوان خردسال ترین روشندل حافظ کل قرآن کریم معرفی شده است.

این نابغه اردبیلی که موفق به کسب عنوان خردسال ترین فرد دارای مدرک تخصصی درجه دو معادل فوق لیسانس قرآن کریم در ایران شده، پیش از این نیز در مسابقات قرآنی مختلفی افتخار آفرینی نموده است. نفر اول مسابقات دارالقرآن استان، نفر دوم مسابقات قرآن مشکات، نفر اول مسابقات قرآنی بصائر ویژه معلولین کشور رده سنین آزاد و پدیده جشنواره تلاوت های مجلسی و انتخاب به عنوان حافظ برتر کشور از جمله این افتخارات است.

امیرهادی بایرامی در گفتگو با روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل گفت: در مورد مدرک تخصصی درجه ۲ معادل فوق لیسانس قرآنی اینگونه می توان توضیح داد. اول از همه حافظان کل باید به معنی کل قرآن مسلط باشند بعد در سه مرحله آزمون شرکت کنند و نمرات حد نصاب را کسب کنند. در مرحله آخر باید کتاب قاموس قرآن که در ۷ جلد حدوداً (۲۸۰۰ صحفه)  و در مورد ریشه یابی اصل کلمات قرآن هست آزمون بدهند. بنده به لطف خداوند متعال در مدت سه ماه توانستم با کمک پدر و مادرم این کتاب را تمام کنم. 

خردسال ترین روشندل حافظ کل قرآن: بهترین خاطره زندگی ام بعد از حفظ کلام الهی در ۲۵ آذر ۱۳۹۸ به دیدار با حضرت امام خامنه‌ای و اجرای مراسم قرآنی و خطابه خوانی در بین الحرمین و حرم امام حسین(ع) است. 

وی در پایان گفت: از زحمات پدر و مادر مهربانم و اساتید بزرگوارم استاد مقدسی، استاد رحمانی، استاد زارع و استاد سرکار خانم بیگ میرزا تشکر و قدردانی می‌کنم.

>>> مشاهده ی ویدئوی این پدیده ی قرآنی در برنامه ی محفل...

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی