برپایی افتتاحیه احیای کرسی تلاوت قرآن کریم در مسجد کرامت مشهد :: محبان الحجه مشهد

هیئت قرآنی و اهل بیتی

محبان الحجه مشهد

با ۳۷ سال سابقه فعالیت در مشهد

برپایی افتتاحیه احیای کرسی تلاوت قرآن کریم در مسجد کرامت مشهد

  • ۶۰۹

افتتاحیه احیای کرسی های تلاوت قرآن کریم مسجد کرامت، با توجه به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری در اولین روز ماه مبارک رمضان سال جاری در محفل نورانی انس با قرآن، مبنی بر ایجاد کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در مساجد و با توجه به قدمت برگزاری کرسی های تلاوت مسجد کرامت قبل از انقلاب اسلامی در مشهد برنامه ریزی شد.

مراسم احیای کرسی تلاوت قران کریم شب گذشته 25 اردیبهشت ماه در محل مسجد کرامت مشهد مقدس با حضور عزیز زاده قائم مقام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گنابادی نژاد معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی، محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و اساتید قرآنی چون سید مرتضی سادات فاطمی، سید جواد سادات فاطمی، حاج هاشم روغنی، محمد جواد پناهی، حاج جواد رفیعی، چابکی، دکتر علمی و... برگزار شد.

قائم مقام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم بیان داشت: خط مستمری که از زمان بعثت پیامبر آغاز شد و در دوران طاغوت کمرنگ شده بود، امام خمینی (ره) با تقویت باور به قرآن و اعتقاد به قرآن در بین مردم پررنگ کرد و فرصت تنفس در فضای قرآن را فراهم کرد.

وی افزود: این انقلاب حاصل توجه به قرآن و باورمندی به آموزه های قرآن بود و همین باورمندی به قرآن ضامن رشد، ارتقا، عزت و بالندگی انقلاب است.

عزیززاده ادامه داد: نکته ای که باید به آن توجه شود این است که افرادی که در حوزه های مختلف فعالیت های فرهنگی را رصد می کنند معتقدند که یکی از فعالیت هایی که علیه کشور ما استفاده می شود راهبرد فاصله انداختن بین جوانان و نوجوانان با قرآن و حتی یک گام جلوتر رودررو کردن نسل جوان با قرآن است و بازطراحی و احیای این کرسی ها برای مقابله با این راهبرد دشمن بسیار نقطه امیدوار کننده ای است و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، مساجد باید نقش جدی و محوری در خصوص فعالیت های قرآنی ایفا کنند.

در بخش دیگر این مراسم از خادمان قرآنی که در مسجد کرامت در مراسم های تلاوت در چند دهه گذشته تلاش کرده اند چون استاد سید مجتبی سادات فاطمی، استاد غلامرضا باوجدان و میثم محمدی تجلیل شد.

در پایان استاد سید مرتضی سادات فاطمی نکاتی در ارتباط با قرائت و تجوید قرآن بیان داشت و ضمن تاکید بر شرکت در اینگونه مراسم به منظور انگیزه بخشی به نوجوانان و جوانان برای قدم گذاشتن در مسیر قرآن و انتخاب صحیح استاد و الگوهای تلاوتی قرآن، گفت: تنها صوت و لحن زیبا ملاک انتخاب الگوهای تلاوت نباشد بلکه به نکات تجویدی و رعایت قواعد قرائت توجه شود.

>>> مشاهده گزارش تصویری 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اندیشکده بین المللی فرهیخت حامی وبگاه